1136-Budapest-Pannónia utca 22
nyitvatartás:
Hétfőtől-Csütörtökig 13.00-15.30 óra
webáruházunk 0-24 órában elérhető.
+36 30 60 97055
1136-Budapest-Pannónia utca 22
nyitvatartás:
Hétfőtől-Csütörtökig 13.00-15.30 óra
webáruházunk 0-24 órában elérhető.
+36 30 60 97055
Általános Szerződési Feltételek
Ezen Üzletszabályzat feltételei lépnek hatályba a fodraszbutortok.hu webáruház terméksorából kiválasztott árucikkeknek a fodraszbutorok.hu webáruházon keresztül történő megrendelésekor.
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, így online adásvételi szerződés jön létre. A megkötött szerződés későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:
Üzemeltetői adatok, információk
Panaszügyintézés
Tárhely szolgálató
Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
A kínált termékek kategória besorolása
Rendelési információk ismertetése
A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
Rendelés lépéseinek bemutatása
A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése
Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
Elállási/felmondási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás
Adatkezelési tájékoztató
Panaszügyintézés további tudnivalók / Jogorvoslati lehetőségek
Elállási/felmondási nyilatkozatminta
Egyéb rendelkezések, információk
I.Üzemeltetői adatok, információk
Cégnév: Pannonbeauty Kft. (továbbiakban Eladó)
Székhely/levelezési cím: 1136 Budapest, Pannónia utca 22.
Személyes átvételi lehetőség / bemutató terem: 1136 Budapest, Pannónia utca 22.
Bankszámla: UNICREDIT BANK 10918001-00000107-30170009
Adószám: 22958138-2-41
Cégjegyzékszáma: 01-09-946470
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus levelezési cím: pannonbeauty@gmail.com
Telefonos elérhetőség: +36 30 6097 055
Szállítási partner: Express One futárszolgálat, Posta Zrt. (MPL), DPD
Személyes átvételei lehetőség a bemutató teremben: biztosított
Megrendelések feldolgozása hétköznapokon történik: H-P 10-16 óra között.
Megrendelések teljesítésének átlagos ideje: 5 munkanap, a várható teljesítés a termékadatlapon adott termékre vonatkozóan is megjelenítésre kerül.
Webáruház domain: fodraszbutorok.hu
II.Panaszügyintézés
Az Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a felmerülő Vásárlói panaszokat, illetve kifogásokat békés úton rendezze.
Az esetlegesen felmerülő jogvitákat elsődlegesen peren kívül, egyeztetés útján kívánja rendezni. A Vásárló a panaszát a jelen Üzletszabályzatban megjelölt elektronikus levelezési címen vagy postacímen teheti meg, írásban. A panaszt ezt követően Társaságunk kivizsgálja, és ennek eredményéről legkésőbb 30 napon belül elektronikus üzenetben tájékoztatja a Vásárlót.
Panaszok közlésére szolgáló kapcsolatfelvételi adatok
Levelezési cím: Pannonbeauty Kft. 1136. Budapest, Pannónia utca 22.
Elektronikus levelezési cím: pannonbeauty@gmail.com
Telefonszám: +36306097055
Az Eladó garantálja, hogy a beérkezett panaszokat 30 napon belül feldolgozza és megválaszolja. További panaszügyintézéssel kapcsolatos tudnivalók és tájékoztató jelen dokumentum 16. pontjában érhető el. Amennyiben a felmerült panaszt illetve kifogást a felek egymás között nem tudják békés úton rendezni, a Vásárló jogorvoslattal élhet mellyel kapcsolatos tudnivalókat jelen dokumentum 16. pontjában ismerhet meg.
III.Tárhely szolgáltató
Tárhely szolgáltató cégnév: KontorNET Bt. - StartÜzlet
Tárhely szolgálató székhely / cím: 9081 Győrújbarát, Fő u. 45.
Tárhely szolgálató e-mail cím: info@startuzlet.hu
IV.Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A webáruházban található termékek megrendelése online, a fodraszbutorok.hu domain néven elérhető webáruházon keresztül biztosított, vagy személyesen üzletünkben a 1136. Budapest, Pannónia utca 22. címen. Átvételük házhozszállítással történő kézbesítéssel lehetséges, vagy személyesen üzletünkben.
V.A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
Fodrászkellékek és tartozékok a webáruházban található kategorizálás lista szerint.
A termékekre vonatkozóan megjelenítésre kerül a bruttó (27%-os áfával terhelt) ár, azonban nem tartalmazza a házhoz szállítás díját.
VI. Rendelési információk
A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, amennyiben szeretné legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése. Webáruházunk az EU 2018/302 rendelettel összhangban nem alkalmaz terület alapú korlátozást illetve eltérő árazást. A megrendelt termék(ek) kiszállítását magyarországi és külföldi címre is vállaljuk. Külföldre történő megrendelés esetén a szállítási díj egyedileg kerül meghatározásra és visszaigazolásra a csomag méretének és súlyának függvényében.
VII. A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik H-P 10-16 óra között.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
Ügyfélszolgálatunk minden esetben email-ben visszaigazolja megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanap. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére. Amennyiben a megrendelés elküldését követően nem kap a megadott e-mail címre visszaigazolást, javasoljuk ellenőrizze a SPAM (levélszemét) mappát a levelező rendszerében. Amennyiben nem kapta meg a visszaigazolást, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a megadott elérhetőségeink valamelyikén.
VIII. Rendelés lépéseinek bemutatása
2.A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba
3.Ha nem szeretne további terméket vásárolni, kattintson a „Megrendelés” gombra. További termékek kosárba helyezéséhez válassza a „Még tovább válogatok” gombot.
4.A kosár tartalma oldalon ellenőrizze a kosárba helyezett termékeket.Amennyiben kupon áll rendelkezésére, úgy azt a fenti lépést követően érvényesítheti a kupon kódjának az erre szolgáló négyzetbe történő beírásával. Az egyes termékek törölhetőek a „Törlés” gombra kattintva, illetve a mennyiségük is módosítható a mennyiség oszlop „+ , -” gombok használatával. Mennyiség módosítása után kattintson a „Kosár frissítés” gombra. A szállatási adatok megadásához kattintson a „Megrendelés” gombra.
5. Válassza ki a szállítási / fizetési módot majd kattintson a „Megrendelés folyatatása” gombra.Szállítási mód tekintetében válaszhat a személyes átvétel, átvételi pontra rendelés, valamint a futárszolgálat általi lehetőségek közül. A fizetési mód tekintetében lehetősége van előre utalással teljesíteni
6. Kapcsolattartási, szállítási és számlázási adatok megadása. Amennyiben korábban már vásárolt, választhatja a belépési lehetőséget.
7. Az általános szerződési feltételek és adatkezelési dokumentum elfogadásával elküldheti megrendelését a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva. Ha bármilyen adatot módosítani szeretne, válassza a „Vissza a szállítás módosításához” gombot.
8. A megrendelés elküldését követően a megadott e-mail címre visszaigazolást kap a megrendelés rendszerünkbe történő beérkezéséről.
9.A termék a „felvétel a kedvencek közé” helyezési lehetősége, valamint a „felvétel a kedvencek közé” történő helyezése egyik fél részéről sem minősül ajánlattételnek, a funkciót igénybe vevő személy részéről az adott termék elérhetőségéről történő tájékoztatás kérésnek, míg társaságunk részéről e kérésnek megfelelő tájékoztatás nyújtásának tekinthető. A felvétel a kedvencek közé funkció használata és az adott termék elérhetővé válása estén a vásárlás menete ugyanaz, mint a felvétel a kedvencek közé nem helyezett termék megvásárlása esetén, a fenti pontokban kifejtetteknek megfelelően. Ehhez a funkcióhoz azonban regisztráció szükséges
10.Társaságunk fenntartja a jogot, hogy az általa választott időpontban, időtartamig és mértékig kupon felhasználási lehetőséget nyújtson a honlap látogatói számára. A kupon bármely, az oldalon keresztül vásárlást kezdeményező személy által elérhető és érvényesíthető. A kupon révén érvényesíthető kedvezmény mértéke, valamint a kupon felhasználhatóságának kezdő és végső időpontja minden esetben a honlap kezdő oldalán feltüntetésre kerül.
11.A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül! Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.
12.Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetőség.
13.Kérjük kiemelten ügyeljen az elérhetőségi adatok pontos megadására. Rosszul megadott e-mail cím esetén a visszaigazolást nem tudjuk kézbesíteni a megrendelés beérkezéséről. Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenőrizze a SPAM - levélszemét mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet. Amennyiben bármilyen okból a rendelési folyamatban meghatározott szállítási díjjal nem tudjuk kézbesíteni a terméket, minden esetben felvesszük Önnel a kapcsolatot.
14.Megrendelés leadása a fodraszbutorok.hu webáruházon keresztül lehetséges vagy személyesen üzletünkben. Cégünk az esetleges technikai vagy adminisztrációs hibából „0 Ft”-al megjelölt téves árazású termékek rendelését nem teljesíti.
IX.A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja
A termékek mellett minden esetben a rendelés időpontjában érvényes listaárak szerepelnek, amelyek ÁFÁ-t is tartalmazó bruttó árak. A termékek mellett feltüntetett árak a szállítási költséget nem tartalmazzák. A szállítási költség a megrendelés véglegesítése előtt kerülnek kiszámításra és közlésre. A szállítási költségek a szállítási és fizetési mód függvényében a következők szerint alakulnak: személyes átvétel esetén szállítási költséget nem számítunk fel. Házhozszállítás futárral esetében előre utalás funkcióval....... . Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelését, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől
Előre utalás:
Ebben az esetben a fizetendő összeg beérkezése után küldjük el Önnek a csomagot.
1. Ön megrendeli a csomagot.
2. Munkatársaink összekészítik a csomagot.
3. Amikor a csomag készen áll megkapja elkészítjük annak számláját. Ezután e-mailben elküldjük. A számlán feltüntetjük a bankszámlaszámunkat, a fizetendő összeget és a megrendelés számlaszámát, amit banki átutaláskor a közlemény rovatban fel kell tüntetni, hogy a megérkező összeget egyértelműen azonosítani tudjuk.
4. Amikor az összeg megérkezik bankszámlánkra, akkor a csomagot a szállítási feltételek szerint átadjuk a futárszolgálatnak, amiről e-mail értesítőt küldünk.
5. A feladást követő napon reggel lehet először érdeklődni az ExpressONE-nál,DPD-nél vagy az MPL futárszolgálatnál a csomagról, az e-mailben elküldött csomagszám alapján.
6. A futárnak a csomag megérkezésekor ilyen esetben már semmit nem kell fizetni
7.A vásárló választ, hogy díjbekérő számla alapján teljesíti a fizetési kötelezettséget vagy a bankszámlánkra történő utalással. Ha a vevő az előbbit választja (díjbekérő számla) abban az esetben a vásárló elutalja a vásárlásának végösszegét a számlaszámra, ahol a megjegyzés rovatban feltünteti a díjbekérő számlát. Abban az esetben, ha a vásárló az utóbbi lehetőséget választja (banki átutalás) akkor a megjegyzésben a rendelés számát köteles feltüntetni. Mindkét esetben a beérkezés után számlát állítunk ki, ezt követően másnap átadjuk a terméket a futárszolgálatnak, akik 24-72 órán belül teljesítik a rendelést. A csomag nyomon követését a futárszolgálattól kapott e-mailen tudja nyomon követni.
8.A termék személyes átvételére XIII.Pannónia utca 22 sz alatti üzletünkben a 10kg alatti termékekesetében van lehetőség. Üzletünk nyitvatartása hétfőtől- csütörtökig 13:00-15:00 közötti időpontra esik. Ha a termék 10 kg feletti, abban az esetben külső raktárunkban egyeztetett időpontban veheti át. Minden esetben várja meg amíg megkapja a „személyesen átvehető” visszaigazolást
9.A termék átvételi pontra való rendelés esetén a vevő kiválasztja a számára kedvező, hozzá legközelebb eső posta pontot, ahol a terméket át tudja venni. Ennek díja 9 Ft + ÁFA
Az elkészített csomagokat 15 napig őrizzük. Ha ez idő alatt nem utalják el a csomag összegét, a rendelést tárgytalannak tekintjük és lezárjuk.
Utánvét:
Az áru átvételekor készpénzzel történő fizetés.
1. Ön megrendeli a csomagot.
2. Munkatársaink összekészítik a csomagot.
3. Amikor a csomag készen áll megkapja a csomagazonosítóját, és elkészül annak számlája, amiről e-mail értesítést küldünk.
4. A feladást követő napon reggel lehet először érdeklődni a EXPRESSONEnál,DPD-nél vagy az MPL futárszolgálatnála csomagról, az e-mailben elküldött csomagszám alapján.
5. A futárnak a csomag megérkezésekor kell készpénzben kifizetni a csomag értékét, ami minden esetben tartalmazza a szállítási költséget is.
Készpénzes fizetés:
A kiválasztott és megrendelt termékért a vevő, vagy annak megbizottja az üzletben személyesen veszi át és ott a termék(ek) árát készpénzzel kifizeti az eladónak.
Ez minden esetben előre egyeztetett időpontban történik!
X.Házhoz szállítás, információk
Webáruházunk megrendeléseit a Express One futárszolgálat kézbesíti.
XI. Házhoz szállítás díjszabás Magyarország területén:
az árak tartalmazzák az Áfa-t
0- 9.999,- szállítási ktg 3.200,- Ft
10.000- 19.999,- szállítási ktg 3.500,- Ft
20.000- 31.999,- szállítási ktg 4.500,- Ft
32.000- 49.999,- szállítási ktg 6.000,- Ft
50.000- 68.999,- szállítási ktg 8.000,- Ft
69.999- 169.999,- szállítási ktg 12.000,- Ft
170.000- 499.999,- szállítási ktg 50.000,- Ft
500.000- 100000000 szállítási ktg egyéni kiszámítás alapján
Nem kötelező szerződni vagy regisztrálni, viszont ebben az esetben nem illetik meg a vállalkozást a kedvezőbb szállítási költségek. A fenti díjak a regisztrált ügyfeleknek a díjai-kedvezőbb díjazás. Abban az esetben, ha a termék szállítását a súlya vagy mérete miatt az MPL nem tudja teljesíteni, akkor ezen funkciót nem lehet választani.
XII Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, az újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása – kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani! A futárszolgálat garantálja a másnapi kiszállítást, 520 EUR-ig az alapbisztosítást, 3 kiszállítási kísérletet és online csomag nyomonkövetést. Express One futárszolgálat ügyfélszolgálat : +36 1 8 777 400
XIII Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, az nem kerül iktatásra.
XIV Megrendelés módosítása, törlése
2.Amennyiben a Vásárlóhoz ez az automatikus visszaigazoló e-mail nem érkezik meg 48 órán belül, akkor a Vásárlónak ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
3.A Vásárlónak a rendelés teljesítésének megkezdéséig jogában áll a rendelését elektronikus úton visszavonni.
4.A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vásárló e-mailben és/vagy telefonon (választásától függően) értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről. Ezt követően már csak személyesen, a “Vevőszolgálaton” vagyaz “Elérhetőségek” menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség a rendelés visszavonására.
5.A megrendelés utólagos módosítása kizárólag írásos formában, a megadott elektronikus levelezési címre küldött levéllel lehetséges.
XV. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
1. Kellékszavatosság
A Vevő hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Pannonbeauty Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Pannonbeauty Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
(Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba)
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján Pannonbeauty Kft. jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Professzionális termék - Vásárlása kizárólag szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy számára megengedett. - A termékre a 151/2003. Korm. rendelet szerinti jótállás nem vonatkozik. Vásárláskor a mindenkori Forgalmazó saját jótállási feltételei érvényesek.
A jótállásról a polgári törvénykönyv rendelkezik, valamint az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás részletes szabályait a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet határozza meg.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, új tartós fogyasztási cikkekre 1 év jótállási kötelezettséget vállalunk.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontja alapján fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
csak fogyasztói szerződésekre vonatkozik a jogszabály kiemelt védelme, vagyis gazdálkodó szervezet, egyéni vállalkozó, egyéni cég jogilag nem természetes személy, így fogyasztónak sem minősülhet így nem élhet jótállási igénnyel
A jótállás időtartama:
Vevő szavatossági jogai alapján javítást, alkatrészcserét kérhet. A javítás budapesti telephelyünkön történik. Alkatrészeket postai úton is küldünk.
Társaságunkkal előre egyeztetett időpontban hozhatja és viheti el a vásárló a javítani kívánt vagy a már megjavított terméket a telephelyünkre, valamint onnan el. Minden esetben kötelező időpontot egyeztetnie.
Társaságunk értesítés formájában tudatja a vásárlóval, ha kész a kijavított termék, valamint, hogy mikor jöhet a kész termékért. Megjegyezzük, hogy ebben az esetben is a vásárlónak kell elszállítani a terméket, Társaságunk nem biztosít lehetőséget a javított termék szállítására.
A vevő által észlelt hiba bejelentésétől számítva Társaságunk azonnal segítséget nyújt. Biztosítjuk azon lehetőséget is, hogy közvetlenül a gyártótól kapjon instrukciókat a vásárló, ha a javítás otthon is elvégezhető. Ezen megoldás abban az esetben javasoljuk, ha a vásárolt termék nagyobb súlyú és az alkatrész kicserélése csupán egy egyszerű művelet – amihez szintén a gyártó, akár képek akár videókkal demonstrálva segítséget nyújt -, ezzel segítve, hogy a vásárlónak a legkönnyebben és legkevesebb ráfordítással minél hamarabb megoldódjon a problémája.
Vásárlónak lehetősége van a javítani kívánt alkatrészt megrendelni Társaságunktól. Társaságunk minden általa árusított termékhez tart a raktárában alkatrészeket (újak, eredetiek és gyáriak), így azt bármikor könnyedén tudjuk küldeni, ha bármilyen probléma merülne fel, nem kell a vásárlónak várakoznia a beszerzés miatt.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján, a letölthető jegyzőkönyv megtalálható a vásárlási feltételekben.
Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a törvény szerinti kellékszavatosságivagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt érvényesít.
Elállási/felmondási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
2. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási/felmondási határidő, a termék átvételének napjától számított 14 nap.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Pannonbeauty Kft. 1136.Budapest, Pannónia utca 22. E-mail cím: pannonbeauty@gmail.com. Ebből a célból felhasználhatja jelen dokumentum 17. pontjában található elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles a Pannonbeauty Kft. 1136.Budapest, Pannónia utca 22. címre a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Társaságunk felhívja a Vásárló figyelmét, hogy kizárja annak lehetőségét, hogy Társaságunk szállítsa vissza a terméket.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Vevő a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentésért felel.
Ha a Vásárló eláll a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a termék átvételére meghatalmazással rendelkező személynek átadni.
A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A Vásárló egyéb költség nem terheli. A fodraszbutor.hu webáruház azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Vásárló kártérítésre kötelezett, amennyiben eladó jegyzőkönyvben rögzített módon azt tapasztalja, hogy a visszaküldött áru nincs eredeti állapotban és megállapítható, hogy az okozott kár a vevőnek felróható okból következett be.
Ha a Vásárló elállási/felmondási jogával kíván élni, akkor a Vásárló az erre vonatkozó szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles felénk a jelen ÁSZF-ben található telefonszámon jelezni, vagy az ÁSZF-ben található (elektronikus) levelezési címre eljuttatni.
Írásban történő elállás esetén elegendő a mellékletében található nyilatkozatot 14 napon belül elküldeni.
A Vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt jelzi felénk, vagy juttatja el hozzánk az elállási/felmondási nyilatkozatát
Nem illeti meg a fogyasztót az elállási / felmondási jog a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) eseteiben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) * - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.
XV.Adatkezelési tájékoztató
Adatkezelési tájékoztató megtekintéséhez kattintson az alábbi url címre:
https://www.fodraszbutorok.hu/adatkezelesi-tajekoztato
XVI.Panaszügyintézés további tudnivalók / Jogérvényesítési lehetőségek
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni a vállalkozás és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Fogyasztóvédelem (Járási hivatal)
Amennyiben a Vásárlói panaszra nem sikerül közös megegyezés útján megoldást találni, a Vásárló (amennyiben fogyasztónak minősül), panaszával kapcsolatban fordulhat a területileg illetékes járási hivatalhoz.
Területi kormányhivatalok elérhetőségei:
Online vitarendezési platform
Ha panasszal kíván élni online vásárolt termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban, az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformon keresztül is benyújthatja panaszát a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon keresztül. Magyar online tanácsadó pontként a Budapesti Békéltető Testülethez is fordulhat. A testület, a következő telefonszámon várja a fogyasztók és vállalkozások online vitarendezési eljárással összefüggő és további, a fentiekhez kacsolódó kérdéseit: +36 1 488 2033. A következő e-mail címen ugyancsak fordulhatnak tájékoztatásért: onlinevita@bkik.hu
Békéltető testületi eljárás
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát a 27. §-ban előírt feltétel teljesítéséről, miszerint a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését.
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítvány,
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a 1997. évi CLV. törvény 27. §-ban előírt egyeztetés megkísérléséről, miszerint a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését. Amennyiben a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
Magyar online tanácsadó pontként a Budapesti Békéltető Testülethez is fordulhat.
A testület, a következő telefonszámon várja a fogyasztók és vállalkozások online vitarendezési eljárással összefüggő és további, a fentiekhez kacsolódó kérdéseit: +36 1 488 2033. A következő e-mail címen ugyancsak fordulhatnak tájékoztatásért: onlinevita@bkik.hu További információk elérhetőek a https://bekeltetes.hu/index.php/?id=testuletek weboldalon.
Pannonbeauty Kft. 1136.Budapest, Pannónia utca 22. székhelye szerint területileg illetékes békéltető testülete:
Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefon: 06 (1) 488 21 31
Elállási/felmondási nyilatkozatminta
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Pannonbeauty Kft. 1136.Budapest, Pannónia utca 22.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Rendelés azonosító:
Termék(ek) megnevezése:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztók(k) bankszámla száma:
Kelt:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
XVII Egyéb rendelkezések, információk
2. Fenntartjuk a jogot, hogy az ÁSZF-et részben, vagy egészben bármikor egyoldalúan módosítsuk, a felhasználó értesítése mellett. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba.
3.A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendeletben foglalt rendelkezések irányadóak.
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a Pannonbeauty Kft. általános szerződési feltételeit.
Jelen dokumentum nyomtatóbarát verziójának megtekintéséhez kattintson ide.